3D2N : Kuantan - Bukit Gambang Waterpark

Peristiwa : Cuti-cuti Malaysia
Lokasi : Kuantan - Bukit Gambang
Sempena : Cuti Gong Xi Fatt Chai
Tarikh : 9 - 11 Februari 2013
Penginapan : Villa AniDeen Kota SAS, Kuantan
Peserta Konvoi : - Pitty Nurul n Mummy
-As, Erin n adik2nya
- mylin, akeem, ikha n mahadhir (manique x dpt nak ikot)
- hafizan adik n the gang
Hahaha... bunyinya mcm agak jakun, tapi kerana semua ini adalah kenangan, jadi x heranlah kalu aku masukkan cerita ni kat sini.....
Hari Pertama: 9 Feb 2013
Dlm 10.00 pagi, aku dah bertolak lalu jalan mersing, pekan....otw ke mersing terserempak haiwan liar kat area felda nitar...kali ni seekor cik biba berwarna kelabu...nmpak sihat sungguh cik biba tu.... tapi jgn x percaya, jalan menuju ke bandar Mersing jem... lama jugakla... ingat ada xsiden.... rupa2nya x de apa2 pun...
kat endau rompin pun jem jugak...
ni jambatan rompin.... mcm cerita pasal kuantan dlm percutian yg lepas, kat area ni mmg bendera  pas beso2.. (Gmbr2 ni aku bidik sendiri sambil memandu tau...)
otw ke pekan terjumpa kaw pantai n pokok rhu yg sungguh indah....menyinggah sebentar, hilangkan lelah...
Ni dah sampai pekan.... jem jugak.... jalan dr selatan ke utara/pantai timur mmg byk kereta...tp dr hala sebaliknya pulak nmpk lenggang...  cuti seminggu kan...ramai yg nk bercuti ke pantai timur...
pintu gerbang ke arah kuantan... follow As
Bungalow/banglo...di Kota SAS...
Ptg tu, Ani ajak g pasar Beserah (nama asal tmpt ni diperoleh dr perkataan' berserah' yg slalu diucapkan oleh nelayan yang kat situ...dorg berserah pd kuasaNya yg akan memberi rejeki hari tu atau tidak...contoh ayat...."Hari ni cuaca cmne...boleh turun ke laut ke idak??? ikan byk ke idak???" jawapannya "ermmmm kita BERSERAHhhh ajela yerkkkk") Dlm foto si ereen dgn udang vespa....
depan pasar...
Singgah pantai batu hitam...tapi ntah mana batu itam tu...rasa2 dulu mcm banyak batu kaler hitam kat tepi pantai....
Angin mmg kuat ptg tu....smpi pasir halus kat tepi pantai tu pun diterbangkan....bergerak2 pasir di permukaan pantai tu... M, Ikha n Hakeem mmg x leh tengok pantai.... otw balik umah ani, singgah East Coast Mall...ni x puas jalan ni... kene dtg lagi sblum balik kluang

Hari kedua...10 Feb 2012
jam 10 pg ktorg dah siap2 nk g Bukit Gambang Water Park...teruja (dr kiri..Ani, Mybonda, PT, Nurul n As) Mse ni hujan dah mula turun...gerimis...
Adik n The Gang kat luar jer... x masuk sbb xde tmpt parking khas utk motor... dorg tukar haluan g Cerating...
huhhh tu simbol ktorg dah beli tiket masuk..RM23.00..n kanak2 RM16....org mmg ramai giler... kbykkan org melayu... cina xde...india boleh dikira ngn jari...
Ada mcm2 game... dgn byrn tadi...cuma pelampung, gazebo n makan byr lain. tapi mcm guna prepaid la gitu...kalu x abes guna boleh tebus semula kat kaunter... Makanan dr luar x leh bawak...ada petugas yg akan check... mse beratur ramai n bersesak2 tu ada family yg mengangkut tupperware beso2 kene balik smula/kluar barisan...kene simpan smula dlm kereta la gamaknya... ksian nasi goreng...mee goreng...ayam goreng suma tu
huhhhh...teruja ni....
orang mmg ramai...penuh...
ammar...ikha....mahadhir
As...apa nama  permainan ni ekkk? Mse ni hujan semakin lebat....
M pun cuba jugak... 
PT...

ikha n akeemm
adoiiii gayat....tp puas menjerit...lega. Tapi ada beberapa permainan lg x sempat nk cuba sbb sesak...tula pegi time suma org cuti... gitula jadinya.. nk amek gmbr lawa2 pun x dpt...hujan pulak tu...
Ktorg kluar dr taman tema ni lebih kurang jam 1.30 tanpa tukar baju yg basah2 tu...hahahaha... abes bilik air ramai sgt org... nasebaek seat bm tu kulit.... smpi umah ani baru mandi...hahahah
Ptg tu dlm jam 5 kluar g bandar kuantan dgn ani n ammar, ikha, M n akeem....g East Coast Mall ECM.... Ammar n M posing
Selain nk sambung nyopping...nk jumpa Wan Rohana Wan Musa... dah lama x jumpa...sejak dis 2011 kot..
Jumpa kat Pizza Hut jer... budget pun dah tinggal ciput....ermmm makan murah2 punya jer... si Ammar jemu dgr org2 tua berbual smpi menyelit kat celah2 kerusi....ngape tu???....
Jumpa jugak en. Akbar n member UiTM dia yg kebetulan jugak reunion sempena majlis pkahwinan kat pekan...n pastu melepak kat ECM jugak
sempat mengukur tinggi ngn si akeem... tenjet2 ...
Norizam (suami ana) Ana...akeem....M (Sblum berpisah Ana bg aku novel "Saat Hati Merindu" karya Nurhayati Ishak..TQVM. ntah bila la aku habis baca)
Mlm tu pegi Tanjung Lumpur pulak...kan sodap seafood kat situ...teringat mse thn lepas dtg..tapi dtg kali ni semua kedai penuh...n habis bekalan... byk sgt pelanggan w/p hujan x berenti sejak pagi tadi...  pekedai situ cadangkan ktorg g kedai2 tepi jalan besar jer...
Jd...g jela restoran tepi jalan besar...laluan n lantai mmg becak...ibarat kata akbar "bukan tanjung lumpur...tp tanjung longkang"...
Dah la tunggu lama....rasanya pulak x sedap mcm dulu... M sampai tertido2 menunggu makanan.. tu antara makanan yg ktorg dpt...

Hari Ketiga : 11 Feb 2013

Pg2 dah main guling2 macam roti sosej...ammar jd sosej...kene gulung ngn toto oleh akeem...
Hujan masih turun....adik n the gang gerak dulu balik ke johor...
Ktorg plak...g Berjaya MegaMall...belum sempat pegi lagi kan... kata ani kat sini baju n sluar lelaki lg best...
tp si ammar sibuk nk buat persembahan kat pentas cina ni....
ni sbelum bergerak balik dlm jam 4 ptg gitu...
kali ni lalu bandar Muazam Shah...ternampak la org asli jual "keju potong" ni....smasa lalu rompin pekan haritu pun ada jugak..tp x sempat nk singgah..
permukaan benda ni boleh dilukis ni...mcm2 benda boleh jd....hiasan dinding pun boleh....tapi harganya lebih mahal kalu dibandingkan kat mall...
hahahah..sempat bergambar ngn penjual..kwn2 dia kat dlm pondok tu tengan main baling2 duit + daun terup.. 
jalan mmg basah...n hujan turun sampai 19 feb... ni otw ke segamat dah... jam 11.50 mlm sampai umah.. lambat sbb singgah umah zali kat segamat...tgok baby baru..


3 arts:

Abdul Rahman said...

wah. rindu kat pahang. rindu gambang..

mylin said...

oh yela...tempat awk jatuh kannn!!!!

Sang Semut said...

Boleh tlg bg contact no villa anideen. Nak bercuti ke gambang nnt.

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.