Deplorable - Festival Layang-layang Sedunia Kali Ke-17 lagi

Walaupun cuaca x menentu... Bukit Layang2 tetap dibanjiri manusia...

Segalanya bukan teka-teki lagi. Apakah hikmah di sebalik semua kejadian ini!?? Aku pun tak tahu, sebab hanya ALLAH yg maha mengetahui…. Apa yang pasti aku n wan masih x percaya…. Kami gagal sepenuhnya mengulangi kejayaan tahun lepas…. Berapa banyak air mata kami yg keluar pun aku x dapat nak gambarkan..(gilir2 nangis...pastu nangis ramai2)…. Yg aku tahu, jiwa sensitive aku betul2 rasa tersentuh n sebak sangat2 bila ada orang tanya keputusan yg kami dapat….. Apatah lg kalu ada org yg mempertikaikan atau memperlekehkan kami…n pura2 x tahu (memang x tau kot, sbb kalu x der kat sana..memang susah nk membayangkan cmne perjalanan perlawananan layang2 ni di diadakan. Knape x menang? Msti ada segelintir kecil kwn2 yg melompat kegembiraan bila kami kalah…. (Tulaaa…. Spjg thun 2011 asyik kene puji jer….tapi kami x mintak dipuji….x selesa dan Takot adalah..) x kurang mesti ada yg kata “padan Muka” kotttt…(ermmmm aku dah jd manusia pesimistik.... sementara jer ni...harap2)

Ni dataran utk peserta antarabangsa.... pd hari Ahad...mereka x dpt buat persembahan....n akhirnya 'bungkus'

Keputusan yg kami dapat…menggambarkan seolah2 kami x buat apa2 persediaan…. Mcm kami ni bongok sangat…. Padahal…. Suma jenis cuti kami x cuti…. Dok dlm bilik seni berjam2… menghasilkan 8 buah layang2 yg aku perasan cantik n menepati tema (unggas)…Memang x logic langsung… Bukan aku x pernah kalah sebelum ni… aku penah kalah main netball, penah kalah boling….kalah badminton pun penah… tapi aku boleh terima… suma tu fakta…terbukti melalui jaringan atau apa2 yg dibuktikan melalui kutipan mata…. Tapi layang2 ni berbeza… markah melalui impression…. Yg fakta Cuma markah ketahanan di udara….Masa zaman Akbar pun bukan menang sangat...nak2 masa kali pertama masuk.... x dapat apa2 pun kemenangan..dapat malu sbb buat layang2 suma salah adalaa....tapi hepi jer... n gelakkan kebongokkan diri sendiri...Tapi kali ni lain... lain sangat....kami malu.....

Tula…. Org kata….bila dah kalah memang banyak alasan…. Ada beberapa perkara yg x kene sepanjang festival ni berjalan.

1. Layang2 yang tidak menepati tema banyak...tapi pengadil terima. bila aku komplen...mereka kata.... syarat terpaksa dilonggarkan kerana ramai yg x tahu. Dah tentulah dlm kamus Dewan tema 'Unggas' bermaksud segala jenis burung tapi dorg buat ladybird...batman, dragonfly... ular pun ada...tp diterima... x aci kan

2. Masa pendaftaran...suma pakai rangka buluh...bila naikkan...ada yg tukar rangka pasang siap yg diambil dr layang2 beli....pengadil no komen....pandang sebelah mata jer...

3. Train Kite kene potong....daripada 50 unit jadi 10 unit jer yg dinaikkan... sbb angin x der...pastu hujan pulak tu (jd berat tali tangsi dah x sesuai...nk tukar dah x sempat...pulak tu kami kene pusingan 1 dan 2)

4. Daripada hari pertama....cuaca mmg x begitu baik....x berangin....hujan....malah Pasir Gudang dilanda ribut... Banyak acara ditunda... dan ni memungkinkan pengadil buat undang2 baru...syarat baru... kalu tunggu cuaca elok sampai minggu depan pun x siap2

5. Faktor pengadil pun mngkin jugak.... Kami plak asik dapat pancang no 7 jer...drp 8 permainan...5 kali dpt pancang no 7....1 kali no 9, no 1 n 4 (Ada org kata...Myvi tu..'cantik sangattt'... ada yg kata..'cantik'.....'boleh la'.... 'x berapa cantik'... 'ermmmm x suka'....'buruk'...'bg free pun aku x nak'....) Cuba bayangkan... kalu layang2 kami diadili oleh org yg asyik kata 'buruk' jer....sedangkan kalu pengadil lain mungkin dia kata cantik sangat... benda ni terlalu subjektif) hwuaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Kami sempat jugak g dinner...n majlis penyampaian hadiah....
Time ni sedih lom bertandang.... walaupun seriau....tapi kami x sangka keputusan begitu buruk.... cuma dpt tempat ke 9... tu pun dalam kategori Malay Kite... yg lain hancussss...Kami ibarat anak yg pergi berkerja tapi x berjaya membawa rezeki kpada keluarga...bawa tangan kosong..Mujur ada kawan2 yg bagi sokongan moral...Pn Aminah, Roziah...Kak Ct, Asheeq, Akbar dll... t. kasih korang...Rata2 kata...bukan rezeki w/p dah all out...redha jer...sabo jer...cuba lagi...kurang bernasib baik w/p dah berusaha...
Terima kasih jugak kpd keluarga Puteri....terutama ibunya yg sangat memahami dan bg sokongan yg menyejukkan hati aku n wan
(terima kasih sekali lagi utk family puteri...sbb taja/belanja makan malam Sabtu kat Seafood Restaurant depan Masjid....mmg sedap..... Terima kasih Dali n Ramon belanja makan sate mlm Jumaat tu....)



2 arts:

Abdul Rahman said...

cikgu...saya kenal cikgu mizalin yang kuat semangat..takpe akan datang masuk lagi..mulut org takleh ttup...bia je dia..saya sokong cikgu dari belakang..saya ikut blog nie..=) insyaAllah akan berjaya balik..hari tak selalu hujan kan?? bila hujan tu berhenti pasti timbul pelangi..=) takpe tarbiah diri..=)

mylin said...

hahaha...tq rahman...insyaAllah sy ok....sy pun x biasa berperasan cmgini...

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.