Cinta 6 Tahun

Hahaha..... ni kisah cinta budak berumur 6 tahun....

"Ibu...ibu....! Bila dah besar nnt, Ati nk kawen dengan Rabbani"
"Kenapa dia?" Tanya ibu..
"Ntah! Ati suka sangat ngn dia. hensem bu.. dia selalu tolong Ati"

*********************
"Semua murid warnakan gambar ni elok2 ya.. sape yg boleh mewarna dengan cantik, cikgu bg hadiah" suara cikgu Nana nyaring memberi arahan pada semua kanak-kanak Tadika Putryjus.
"Cikgu boleh x kita warnakan berdua?" Tanya si kecil berambut panjang bernama Ati.
"Awk nak warnakan dengan sape?"
"Saya nak kongsi dengan Rabbani. Rabanni kata dia nak tolong saya. Saya nak warnakan gambar ni dengan Rabbani la cikgu"
"Orang lain suma warnakan sendiri Ati..."
"Ala cikgu.... nanti kalu menang kami nak kongsi hadiah. Boleh la cikgu...boleh tauuu" suara Ati manja memujuk rayu Cikgu Nana...
"Okela..buat cantik2 tau...!"
Kelihatan Si Rabbani memegang tangan Ati yg tekun memegang pensel warna, mewarnakan kertas berilustrasi indah.
"Kita warnakan sama2 yer"... kedengaran suara Rabbani lembut sambil merenung wajah Ati...

**********************************
"Cikgu.......!!! Saya nak pegi toilet. Nak buang air kecik."
Cikgu Nana segera bingkas untuk menemani Ati yang tergedik2 menahan rasa.
"Cikgu x payah temankan saya la cikgu.... saya pegi dengan Rabbani..."
Kelihatan Rabbani telah sedia berdiri untuk menemani Ati...
"Saya temankan dia cikgu.."

*************************
"Ati... sandwich ni untuk awak... makanlahhh." Rabbani menghulurkan sandwich kepada Ati.
" Terima kasih Rabbani.... yang ni untuk awak. Kita makan sama2 yer.."Ati mengoyakkan sandwih itu kepada dua bahagian...

*************************
Jangan tak percaya, sekolah tadika pun ada aktiviti tambahan (Koko kott) pada hujung minggu. Cikgu Nana yang terserlah mmg menyayangi kanak2 sibuk mengajar si kecil menggunakan kasut roda...
"Huhuhuuuuuuu.... saya tak tau nak guna kasut ni la..." Rungut Ati berbau kesedihan kepada Rabbani.
"Tak ape Ati, saya tolong...saya dah biasa main bende ni...ibu ngan ayah slalu ajak. Kat rumah pun ada."
"Saya takut jatuhh..."
"Tak apa..... nanti saya ajar" Rabbani memegang pinggang Ati dan Ati pula mula mengorak langkah menggerakkan kasut roda itu...

Hahahihiiiii.... untuk kanak2 seawal usia 6 tahun... kelihatan amat manis.... tapi jangan buat kalau x halal. Cikgu2 pun perlu membimbing kanak2 ttg pendidikan agama kepada mereka...agar mereka tau yg mana halal dan yang mana harammm.....
Dapatkah Si Ati terus bersama Rabbani.....????? hahahaha.....bersambung.....kihkihkih



0 arts:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.