Hikayat Merong Mahawangsa


Ni filem wajib tonton....bagi aku lahhh... tengok dia punya iklan kat tv pun dah teruja....
Apa yg menggerakkan aku utk tonton filem ni....
1. Aku dah baca buku Hikayat Merong Mahawangsa ni....masa aku tkn 2 dulu... konon2 nk samakan...
2. Tgok iklan...mcm setaraf filem Hollywood....Pirates of Caribbean...
3. KRU pnya filem pulak tu....Yusry yg jd pengarah (biasanya kalu KRU punya hasil slalu best)
4. Bernilai RM 8 juta...
5. ditayangkan ke 72 negara....
6. dpt publisiti gila2 punya......
Jadi....sempat x smpt...ptg tadi....aku dah dpt tonton filem ni... Ternyata tidak mengecewakan....mmg best...Cuma...adakalanya gambar objek x berapa clear... n x sedetail buku hikayat tu..... (kalu sama betul ngan buku....msti membosankan.... sure tertido...)

Tapi......mmmg best jugak ah....aku bg 4.2 bintang......nila filem epik penuh aksi...pelakonnya pun best...Stephen Rahman Huges...
Ni muka depan buku Hikayat Merong Mahawangsa..... (tapi burung geruda yg sembur api dr mulut tu x der dlm filemmm.....)

2 arts:

Nu Prep said...

nasib baek la msia ni ada bdk2 kru..adala cter mcm merong..cicakman..magika..klu x suma cter2 sampah..dlu aziz m osman pn ok tp skg da tggelam..uwei,rahimrazali tlalu personal plak..raja azmi,suhaimi baba,mamat khalid pn baguz cuma kna lbh bijak mcm bdk2 kru..wpn ada klemahan2 yg aku nmpk dlm merong..tp aku bri A filem ni.percayalh lps ni kru akn wat filem yg lbih hebat lg..lebih hebat lg klu kta tgok wyg tu bdua mylin...

Azman Jafar said...

Hmmm tak mungkin dapat tengok sampai cerita tu keluar kat tv @ cd cetak rompak.. anyway, takut macam cicakman2.. gambar semua jadi kabur akibat dari cgi yang tak berapa nak menjadik

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.