......Hayati Seni Sastera....puisi

Sejuta Perasaan Secalit Tinta

Sejuta perasaan aku sembunyikan
dalam secalit tinta
mengalir dari tari pena
bermain rentak
irama denyut nadi

Biar bisu tanpa suara
susunan aksara bagai berbicara
kadang merayu
berdoa
mungkin terkadang dia menyumpah

Lakaran garisan
titik ke titik
coretan seni berlatarkan perasaan
bisa memahamkan

Tanpa suara
tanpa air mata
ia tersembunyi
bagai laut yang membiru
di sana kehidupan
membadai kala gelora
namun bayu tetap bertiup

Aku suka sajak ni......bukan sajak karya tulisanku...... tapi aku amik dari Berita Minggu semalam....mmg dah jadi habit aku...mesti belek ruangan Sanggar Kreatif dalam bmdua Berita Minggu...suka...kagum...dan secara automatik "termenghayati" puisi karya diorang.....kagum dengan pemilihan diksi, gaya bahasa dan susunan ayat yg begitu puitis dan mendalam maksudnya.....
Sebenarnya.....aku pun ada koleksi puisi ciptaan aku sendiri...tapi x sampai hati nak ketengahkan...segan campur takut dengan pengkritik paling kejam...si Manique ..hahahahaha ..habis aku..pastu malu ngan Nora..kawan aku yg pandai berbahasa n menulis tu.....jadi aku simpan dulu banyak2....hahahah...buat koleksi...kalu nk baca....tunggulah......
Sajak ni merupakan karya ciptaan Saudara Azmi dari Putrajaya....sori saudara...saya terbitkan karya ni di sini.....tapi ni merupakan penghargaan ni.......

6 arts:

Kalam Timur said...

Cantik gambar diatas. Semangat pulak saya nak beli kamera untuk amik gambar gaks..hehehe..

mylin said...

terima kasih......silalah beli.....
terima kasih jugak sbb sudi singgah blog sy....sy dah jengok blog sdr.....sgt menarik.... teruskan....

Wak Jengkol said...

Salam..tunjukan bakat yang ada, jangan malu-malu. kalau orang lain nak kutuk ke peduli apa...janji puisi cikgu ada orang yang sudi baca. Mana rasa yang kurang tu nanti boleh improve lagi.

mylin said...

alahai...baiknye anak murid aku yg sorang ni....sentiasa memberi smgt n tunjuk ajar...w/p pada cikgunye sendiri.....hahahahah..terima kasih atas sokongan....nnt sy cuba ketengahkan....tunggu...

NU-PREP said...

mylin,u da baca puisi btajuk 1perasaan 1cinta..karya mantolaktepi.mmg puitis..interpretasi dan aura realitinya amat mgagumkn minda kita.kna plak ddeklamsikan dtepi pantai mersing...peh!ble demam denggi bdarah mhayatinya.bye lin

mylin said...

peh....nila antara pengomen paling kejam yang aku tunggu2....hahaha...silalah deklamasikan puisi saudara tu....x sabar nk dengar.....mesti best....boleh mengalir mata....tapi x nak la sampai demam denggi.....sakit lutut udahla.....hehehehe

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.