Reka Bentuk Industri (Industrial Design) - Kereta Masa Hadapan

Menghasilkan sesuatu yang kita minat memang mengasyikkan ....misalnya mereka cipta kereta. Model kereta masa hadapan ini dihasilkan oleh Mohd Epizul....Bahan asasnya ialah span bunga yang berwarna hijau tu.... Reka bentuknya memang menarik...dan garang... sebab warnanya merah.
Span bunga tu akan dibentuk menggunakan alat yang sesuai seperti pisau pemotong, alat ukir dll melalui teknik luakan. Yang ini pula dihasilkan oleh Shafiq Ikhwan.....
Kuning dan hitam pilihan Syafiq Shamsuddin....
Biasanya....hasil kerja cam gini dihasilkan oleh kaum lelaki.... kaum wanita tak berapa minat....tapi aku sangat berminat.....(kerana dalam diri aku ada jiwa lelaki...hahahaha)
Inilah span bunga yang dimaksudkan....sesudah dibentuk menjadi rekaan kereta yang diidamkan...Bentuklah ikut kreaviti masing-masing....
Sesudah dibentuk....sapu dengan puly putty atau putty filla....atau kawan2 panggil simen kereta....
Pastu...ratakan permukaan simen tadi dengan kertas pasir....gosok dan ratakan sampai licin.....Usai diratakan....barulah boleh dicat menggunakan cat spray....semburlah warna ikut pilihan masing-masing.
Inilah hasilnya....menarik kan!!!.. Kalu nak hias pun boleh....tampal sticker....
Mahu mencuba.......silakan...... Boleh jadikan arca atau hiasan meja atau ruang tamu untuk hari raya nanti..... pasti ada kelainan..

4 arts:

nas said...

dalam diri k.lin ada jiwa lelaki ye?i'm shocked!but u still feminin

Wak Jengkol said...

Salam..

Teringat dulu masa kat ILP pasir gudang, wak buat design kereta katak..mmg xde seni langsung klu tengok...yg penting projek akhir trampil..

mylin said...

Nas:....dalam diri ada "jiwa" lelaki..bukan zahirnya.....tapi bagusla kalu u kata i still feminin...hahahahaha
WJ: dulu mmg x seni kot....tapi tengok skrg....sy rasa keje WJ byk kaitan ngan seni....seni komputer....3D...mcm2la...

abdul majid kipli said...

gune polyester putty (simen kereta) tu leh gune tangan x, tnpa gune sarung tangan????? pliz jwb pertyaan ini keyh... reply dekat facebook sye ..
http://www.facebook.com/home.php?#!/abdulmajidkipli

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.