Syukur dan terima kasih.....

Percaya atau x percaya..... aku slalu dikelilingi dgn orang2 yg anti kerajaan.... aku pelik betul...bila ada penjawat awam atau sape2 la yang asek carik salah pemimpin 24 jam... x penah ada betulnya....Yang aku heran lg....x pulak dia sebut apa pemimpin pembangkang buat untuk rakyat....yang disalahkan asek kerajaan jer.... x abes2 mengkritik..mengutuk....menuduh yg bukan2... ada jugak yg kata NKRA tu akronim bagi Najib Kerja Rosmah Arah.....
bayangkan....Tun Dr. M yg dah banyak jasa tu pun jadi bahan kritik....seolah2 semua usaha beliau selama lebih kurang 21 tahun x de makna langsung....padahal....bukan 1 atau 2 perkara yg beliau bangunkan sampaikan Malaysia jd sebegini maju.... berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dgn negara maju yg lain... Kalau orang dari negara luar masih respek n slalu panggil dia utk pelbagai majlis n seterusnya diminta berucap...kenapa kita kata beliau tu cuma sekadar mantan....Adatla kalu ada gangguan masalah sosial... tu kan kesan sampingan drp pembangunan...

ermmmm...org mcm ni mmg tak tahu berterima kasih...bersyukur...kalu aku senaraikan kat sini...apa ayat2 tu.....kata2 tu.... mmg nahas la....x sangguplah pulak aku tengok dorg dikenekan tindakan tata tertib.....
Terima kasih Tun.... n pemimpin bangsa Melayu yg lain...

3 arts:

Wak Jengkol said...

salam ziarah..

Kasi report je dlm blog..biar diaorng ni beringat sikit..Dasar....

NU-PREP said...

Waaaa politikal art la post u kali ni..cayalah
1.kalu stkt pjawat awam dkelilig u yg dasarnya tak mengenang budi dan jasa gomen yg bri anakbinilaki dia gaji utk dmakan,ibadah dll..msh lagi brdengung ngn gomen bn yg diketuai oleh umno....i cdgkn u repot pd pengarah jpnj johor yg baru iaitu tnhj markom giran.
2.apa yg i tau dia tu kwn baik u kn..repot ke dia,biar puak2 tu kna klorok jiwa dn akal budinya! baru2 ni hjmarkom ada kata pjawat awam mesti jelas pendirian dan sokong gomen yg suap rezeki tembolok anakbinilaki mereka.katanya lg jgn keje gomen..mentekedarah gaji gomen tp xpenah undi gomen..malah hina lg..org jenis apa ni..xsedar diri hanya penting diri sendiri!tak sayang melayu..xsyg negara..kununnya cukup syg agama saja..kuasa kasik bgsa lain printah..nti kalu bgsa lain yg bkuasa..ankcucu idup susa..merempat dan mgemis..barula nk sodar..hampeh btul puak2 camtu!

mylin said...

Nk repot x sampai hati la pulak.....kang tandus periuk nasik dorg.....x makan anak bini laki dorg...
tapi sy slalu berharap dorg tu sedar2 ler cepat...Tapi, tula...kadang2 dlm apa2 ceramah....penceramah pun amik kesempatan kempen....masukkan sikit2 rasa benci kt tindakan kerajaannnn.....

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.