BATIK...Hiasan Dinding.

Akhirnya aku dapat gak menghasilkan batik lukis yg bos tempah tu...Aku tau dia tertunggu-tunggu...yelah...dia tempah masa pameran karya seni kat Kluang Mall April hari tu....Berapa bulan dia kena tunggu...bengang memanglah bengang...Dah aku memang x sempat....tapi aku gagahkan jugak....Katanya dulu dia nak jadikan hiasan dinding umah barunya.....Nak tengok prosesnya....Aku amik masa 3 hari untuk hasilkan tapi.... sbenarnya lebih kurang 8-9 jam jer nak hasilkan 2 catan batik ni...
Ni kain fuji @ rayon yg suci lg bersih....direntangkan kat pemidang.

Yg ni...aku dah mula canting idea kedua....Motif batik....pemandangan ttg alam sekitar...ini permintaan dia...Kalau ada sesiapa yg nak tempah.....bagitau jer..nak motif apa....flora..fauna.. burung...buah-buahan...hidupan akuatik...semi abstrak...abstrak...atau apa2 ajela...Mula mewarna....
Haah....dah siap satu...aku pilih warna panas...Satu lagi warna sejuk....
Aku suka bahagian ni.....ada ciri semi abstrak.....
Akhirnya......Siap gak.....Lega...
Kedua-duanya beres.....Mana satu cantik???? Aku harap bos suka....dan mudahlah dia pilih mana satu antara dua ni.....
Jadi ....masa aku bagi kat bos....aku tunjuk satu2....n soh pilih satu....sbb satu lagi aku nak bagi kawan aku yg dah tempah sebulan lepas.....Dia puji....n dah tentulah aku bangga...hehehe Laa....dia kata nak dua2 sekali....Hmmmm nak kata apa...bagi jelah....Untuk kawan aku punya tu aku kenalah buat lagi....Sabo ea....nanti aku buatkan...Raya ni tak jadilah ko tayang batik aku kat umah ko...
Alamak...teringatlah pulak kes kakak aku yang dah tempah batik abstrak raya tahun lepas...Aku tak buat lagi ni...apa nak jawab...
Kalau nak cerita....suatu masa dulu aku boleh siapkan tempahan batik untuk diframekan ni 5-6 sebulan...jadi sumber pendapatan tambahan n boleh sebut motif yang diorang nak....Tapi sekarang...aku selalu tak berkesempatan....
Konklusinya....kalau x nak bakat tu mati....AKU PERLU HIDUPKAN SEMULA AKTIVITI INI......

4 arts:

Anonymous said...

apola ekau ni mylin,sekojap jual majalah..sekojap jual batik..den cadangknlah..eko bukak 'kodai runcit seni'..tapi kodai soni tu jgnla eko jual cadar..bju kot..stokin..senduk dodol..ingat yo posan pakcik ni..dahlah pakcik nak poie gosokgigi sebelum zuhor ni..babai yo

nas aka nieza said...

cantek giler....bape harga biasanya kak lin amik utk tempahan satu batik tu?

adique said...

mabelles......hehe mylin memang hebat...kalaulah kita tahu kita sebenarnya berkawan rapat dengan pelukis hebat, kita nak belajar dr tahun lepas..

mylin...sudi jd tok guru kita?

mylin said...

nas..
TK byk2....harga ikut saiz ler...Kalu besar cmni..aku bg RM50 - RM60. Kalau kecik mcm drawing block...cuma RM20 - RM30. Tapi bergantung juga pd motif...simple @ rumit. Frame..sendiri buat.

adique..
...nak belajar...sangat dialu-alukan..Ada masa nanti kita panggil...

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 mylinart |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.